Audicions de cant coral, instrument i orquestra

Aquest passat dilluns 9 de maig vam tornar a l’auditori de l’Ateneu de Banyoles en motiu de les audicions de cant coral, instrument i orquestra.

Aquesta setmana hem tornat a trepitjar l’Auditori de Banyoles després que la pandèmia ens hi hagi apartat durant dos anys. La tornada a aquest espai cultural de la ciutat ha estat per oferir les audicions de cant coral i instrument a càrrec de l’alumnat de P5 i 1r de primària. A més, els i les alumnes de 2n de primària fins a 4t d’ESO han protagonitzat les audicions d’orquestra, totes elles dedicades a al Pau.

Hem realitzat quatre sessions, han començat els nens i nenes de parvulari que han cantat unes cançons i els instrumentistes de P5. Després ha estat el torn dels violins de 1r de primària seguits de la interpretació de diferents peces a càrrec de l’orquestra Casa Nostra que practiquen l’instrument com a complementària opcional o extraescolar. I les dues últimes sessions han estat à càrrec de tot l’alumnat de primària que ens han interpretat una cantata molt emotiva.

La música com a procés viu de creació

Tal i com deia el músic i defensor per la pau Yehudi Menuhin: “En la creació tenim obertes incalculables possibilitats; en la destrucció, només una, és així com la creativitat esdevé un instrument fonamental per a la construcció de la pau, ens permet expressar-nos, produir, imaginar, innovar i inventar diferents solucions als problemes.” Per tant, hem deixat que avui la música ens acompanyi ja que és en ella mateixa un procés viu de creació. Ens ajuda a promoure l’empatia, a conèixer i a reconèixer els altres i un mateix; ens dona confiança. A més, també ens permet expressar pensaments, emocions i sentiments, elements clau en qualsevol conflicte i bàsics en l’educació per a la pau.

En el camp musical són moltes les cançons que ens permeten reflexionar sobre nosaltres mateixos, els altres i l’entorn, i a partir d’aquí modelar el nostre comportament i les nostres actituds. Són moltes les cançons que ens plantegen situacions que mai no havíem imaginat, ampliant la nostra visió de la realitat i els nostres coneixements.