Comença el 3r Trimestre

Aquest dimarts, a l’escola hem reprès l’activitat docent amb les tecnologies al nostre abast. Cada dilluns es faran arribar les tasques de la setmana, activitats pensades per a les diferents etapes, amb la voluntat que siguin significatives per a l’aprenentatge i que, al mateix temps, puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne. Tots els tutors s’han posat en contacte amb les famílies fins a 4t d’EP per mail i directament amb els alumnes a partir de 5è d’EP fins 4t d’ESO. Hem començat realitzant tutories a tots els cursos. Entre avui i demà s’acabaran de fer. Anirem veient quin ritme de videoconferències és l’adequat pels més petits.

A partir de CS i ESO tenim un horari setmanal amb diferents sessions cada dia amb els docents que imparteixen les matèries de cada curs. Veureu que per cada matèria hi ha més d’una franja horària. Així, aquells alumnes que comparteixen dispositius per fer les videoconferències amb germans poden combinar-s’ho. Si a algú se li solapen, us demanem que us poseu en contacte amb els tutors per poder fer un canvi de grup i facilitat les videoconferències de tota la família.

Per altra banda, continuarem l’acompanyament dels nostres alumnes, amb les tutories individuals, i també de les famílies amb entrevistes.

Aquesta nova dinàmica imposada per la situació requereix un sobreesforç d’adaptació per a tots. La metodologia de l’ensenyament i aprenentatge en un entorn virtual ens obliga a considerar les circumstàncies emocionals i socioeconòmiques dels nostres alumnes i les seves famílies, en un context de gran patiment en què es barregen neguits econòmics i laborals, a més de la convivència diària intensa.

Tot l’equip docent procurem tenir en compte tots aquests elements, aprenent dia a dia a considerar-los i a treballar-los, una tasca gens fàcil.

Des de l’escola us mantenim informats de les novetats i actuacions més rellevants, oferint acompanyament i assessorament.

Més que mai, hem de viure amb esperança, oberts a la vida i creient que un món millor és possible. Solidaris i units, serem capaços de continuar. Que les nostres actituds i accions ajudin a superar el sentiment d’absència per la pèrdua de persones estimades o el sentiment de solitud forçada que viuen els malalts afectats i les seves famílies.

Bon trimestre “en confinament”. Esperem que ben aviat el puguem abandonar per retornar a Casa Nostra.