premi sambori casa nostra banyoles

Dues alumnes de l’Escola guardonades amb el Premi Sambori

Cèlia Torrrescassana i Dune Ferran han estat guardonades primera i tercera de la seva categoria de tot Catalunya als Premis Sambori que organitza Òmnium Cultural.

El Premi Sambori és l’únic premi de narrativa en català dirigit als centres educatius dels Països Catalans.

Va dirigit als alumnes de primària, secundària i batxillerat de tots els Països Catalans i té com a objectius promoure la participació en un projecte comú i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar, tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.

Des del 2006, Òmnium Cultural organitza i impulsa el Premi Sambori Òmnium a Catalunya, Andorra i la Catalunya Nord, tot coordinant-se amb la Fundació Sambori, que organitza aquest concurs des del 1998 al País Valencià.

La participació, en aquest premi, ha anat en augment any rere any i en l’edició passada es va arribar a la participació total de 130.000 alumnes, una xifra que el converteix en el premi literari escolar amb més participació d’Europa.

Podeu llegir les narracions premiades: