La protecció de dades a Internet

A l’escola fa temps que treballem la seguretat a Internet, tant des de les classes d’informàtica com des de les tutories dels diferents cursos de Primària i Secundària. Aquest treball a l’aula es complementa amb xerrades a càrrec dels Mossos d’Esquadra o de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APdCAT).

Aquesta setmana, tècnics de l’APdCAT han estat a l’escola per oferir la sessió de formació ‘Créixer i conviure en un món digital’, adreçada directament als alumnes de 1r d’ESO. A través d’aquesta xerrada, pretenem conscienciar els nois i noies i el seu entorn sobre la gestió responsable de les dades personals quan utilitzen les tecnologies i Internet.

L’APdCAT pretén generar debat i treballar per elaborar unes pautes comunes a l’hora de créixer i conviure en l’actual món digital. En aquestes pautes apunten la necessitat de conèixer les persones que formen part del nostre cercle d’amics a les xarxes socials, limitar al mínim la informació personal que hi publiquem, protegir especialment les fotografies i els vídeos i estar atents a la difusió que en fem, tenir cura de la informació personal dels que ens envolten, com si fos nostra; i compartir i buscar orientació i suport en situacions de conflicte.