Leonardo d(ₔ) Vinci al món

Aquesta setmana hem inaugurat la setmana de cloenda del projecte interdisciplinari de primària: Leonardo d(ₔ) Vinci al món.

L’escola s’ha transformat en un museu que acull una exposició de pintures, entre les que destaquen les de Leonardo. En aquest museu realitzarem tallers i viurem moltes aventures.

LA GEOMETRIA DE LA NATURA

“Malgrat la natura comença amb la raó i acaba amb l’experiència, cal que fem el contrari; és a dir, començar amb l’experiència i, a partir d’ella, procedir a investigar la raó” Leonardo Da Vinci

Hem sortit a observar elements de la natura buscant i analitzant diferents formes geomètriques.

FENT DE LEONARDO AMB PLOMINS I TINTES

Hem observat una imatge i/o un element de l’entorn natural amb atenció i hem descobert un munt de textures i traços. Hem tintat el suport i l’hem dibuixat amb molts detalls. Al final hi hem escrit algunes observacions, notes i codis, com feia Leonardo Da Vinci.

LEONARDOME

A partir del material didàctic “Leonardome”, hem construït cúpules gegants amb patrons ideats per Leonardo Da Vinci i Rinus Roelofs. Mitjançant la conversa i la reflexió, els alumnes s’han adonat que aquestes cúpules s’aixequen a partir d’un sol tipus de peça i sense cap element d’unió, ja que el mateix pes de les peces és suficient per mantenir la seva estabilitat.

El material utilitzat és del MMACA (Museu de Matemàtiques de Catalunya).

ESCENIFICACIÓ DEL SANT SOPAR

Junts hem après les possibilitats que ens ofereix la tècnica del ChromaKey i hem editat la fotografia que hem captat de la nostra representació del Sant Sopar, per tal de transformar-la en l’autèntica obra de Leonardo Da Vinci.

VITRUVIAN MAN

The Vitruvian Man workshop is a ludic open-air activity which aims to immerse pupils in one of Da Vinci’s most famous works. In mixed-age pairs the pupils trace each other and subsequently generate geometric forms. Using tape measures the pupils then take measurements to discover their own proportions.

NUNUT

Amb el nunut que hem construït hem interpretat la Dansa dels Colors. Mentre uns companys feien música, la resta ballava la dansa del Renaixement.

Tots hem pogut gaudir de la música i el ball!

Hem aprofitat el que hem après en aquest taller per celebrar el ball de final de projecte!