L’Escola se suma a La Marató de TV3

Aquest proper diumenge 15 de desembre se celebrarà una nova edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio que enguany es dedica a les malalties minoritàries, patologies molt poc freqüents que afecten 5 de cada 10.000 persones.

Actualment n’hi ha descrites unes 7.000 que poden afectar de formes molt diferents la salut de les persones malaltes:la mobilitat, el sistema nerviós o l’immunològic, el metabolisme o l’equilibri hormonal… Al voltant del 80% de les malalties minoritàries tenen un origen genètic. Són molt diverses però totes tenen en comú que acostumen a ser greus, cròniques, progressives i discapacitants.

Coincidint amb aquesta nova edició de La Marató, des de l’escola treballem un any més per sensibilitzar i conscienciar sobre les patologies tractades en el programa i estimular la participació ciutadana en l’esdeveniment.

Aquest any el lema de La Marató és ‘Minories que fan una majoria’ i la imatge d’aquesta edició és un grup de persones que s’apleguen per fer la pinya d’un castell. Una imatge que representa uns valors –la complicitat, la solidaritat, la cooperació…- essencials en l’educació per a una societat de tots i totes, justa i inclusiva.

La Marató a l’Escola

Des del dimecres 4 de desembre i fins al proper dimecres 18, els alumnes dedicaran una hora d’educació física a practicar l’acrosport, activitat acrobàtica que consisteix en formar figures humanes a terra. Amb aquesta activitat, es treballen l’estètica, la correcció, l’elegància, però sobretot el treball en grup i la creativitat.

I aquest dimecres hem rebut la visita d’alguns dels membres de la colla castellera Esperxats de l’Estany, que ens han explicat què vol dir formar part d’una colla castellera, què els aporta a nivell personal i per quin motiu en formen part.