Setmana de la Ciència, a ESO

Del 8 al 17 de novembre se celebra a Catalunya la 24a Setmana de la Ciència, amb activitats arreu del territori. Durant aquests dies, se celebren un munt d’activitats de divulgació científica arreu del territori.

Des de l’escola ens sumem un any més a aquesta iniciativa i, juntament amb els diferents centres de secundària de la comarca, organitzem la ‘Setmana de la Ciència’, que aquest any porta per lema ‘118 elements, 150 anys de la taula periòdica’.

A l’escola, hem organitzat diferents activitats. Des del 14 d’octubre, podeu veure a l’edifici d’ESO l’exposició de cartells ‘118 elements, 150 anys de la taula periòdica’, realitzats pels alumnes de secundària de l’escola.

També des del 20 d’octubre fins al 13 de novembre, hem participat a la marató fotogràfica del Pla de l’Estany que, sota el mateix lema, s’ha organitzat a nivell dels alumnes de secundària de la comarca.

Aquest dimecres 13 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO han pogut ampliar els seus coneixements sobre el Triops Cancriforme, amb la xerrada que l’investigador de l’Institut d’Ecologia Aquàtica de la Universitat de Girona, Dani Boix, ha ofert al Museu de Can Jan de la Farrés. A més, han visitat les llacunes temporànies del Clot d’Espolla.

Durant aquesta setmana, tota l’alumnat d’ESO ha participat en la construcció d’una taula periòdica gegant elaborada de forma col·laborativa a partir de caixes de cartró. Aquesta iniciativa porta per nom ‘Apadrina un element’. Una vegada elaborada la taula, els alumnes de 4t d’ESO explicaran a la resta de companys de secundària i de 6è, la vida de Mendelèiev i les característiques de la taula periòdica.

A més, també s’ha creat una altra taula periòdica amb codis QR, a partir dels quals, l’alumnat pot conèixer més de cada element.