Setmana Temàtica del Joc – Qui comença?

La darrera setmana del trimestre, a primària, l’hem dedicat a jugar. Amb el lema “Qui comença?” hem après i compartit jocs d’equip, jocs de taula, jocs de moviment, jocs d’estratègia… que ens han fet gaudir i passar una bona estona. Esperem que els vostres fills i filles comparteixin també amb vosaltres tots els aprenentatges de la setmana, que han portat a casa resumit en un llibret, però sobretot en forma d’experiència i vivència.

En el dia a dia de primària els projectes ja fa uns quants cursos que hi estan integrats ja que motiva a l’alumnat a descobrir i aprendre i, el punt més important, afavoriex un aprenentatge significatiu. En aquest context, a finals del segon trimestre en solíem realitzar d’interedats de 1r a 6è de primària amb una temàtica comuna, però els dos darrers cursos, a causa de la pandèmia, en es va haver de suspendre i l’any passat es va adaptar a la situació. Davant d’aquesta situació, aquest curs ens vam plantejar organitzar una setmana diferent, una setmana temàtica en la que treballant les competències dels diferents àmbits curriculars la dedicarem al joc. Si bé el joc ja és un recurs de l’escola com a eina d’aprenentatge en diferents situacions, enguany  volem dedicar la setmana a jugar. Per tant, us presentem ‘Qui comença?’

Jocs tradicionals i de diferents cultures

Tots coneixem la importància del joc en la vida, tant la dels més petits com al dels més grans, i en el desenvolupament personal. És una activitat física o mental que permet la diversió, l’esbarjo i l’entreteniment, però alhora té un rol educatiu.  El joc evoluciona en funció de l’edat dels participants i té unes característiques pròpies de la cultura de cada país. Permet la socialització, l’expressió i la comunicació. És una activitat que pot sorgir lliurement i de forma espontània, que pot implicar acció motriu o bé agilitat mental.

Durant aquesta setmana del 4 al 8 d’abril coneixerem i jugarem amb jocs tradicionals, de diferents cultures, d’exterior, de sobretaula i elaborarem jocs per la ludoteca de l’aula.

Avui quan hem arribat a l’escola hem trobat un escaquer, un tauler de joc gegant a la pista de bàsquet. Després han aparegut les peces del joc, les dames. De sobte, una ha recobrat vida i s’ha dirigit a nosaltres. Ens ha explicat que fa molt de temps que ningú juga amb elles, que està molt trista i ens ha convidat a fer una partida tots junts.

Hem col·laborat, hem compartit, ens hem emocionat i ens hem divertit. A més, les dames ens han proposat jugar tota la setmana! Avui, després de la partida, hem participat en una gimcana que ens ha proporcionat material per poder crear els nostres propis jocs d’aula i ens ha proposat un repte. Tenir-los construïts pel divendres fer tots plegats LA FIRA DEL JOC A CASA NOSTRA. Trobareu una selecció de fotografies d’aquesta setmana al nostre perfil d’Instagram.